събота, 2 юни 2012 г.

Първата ми торта с декорация

   След като ви разказах за първите ми декорирани мъфини, е време да ви представя и първата ми торта с украса от фондан. (Ще се опитам да сложа някакъв ред и хронология в публикациите, макар че доста съм изостанала с писането и първата ми торта е правена преди около 4 месеца спрямо датата на статията.)
   Торти съм правила много, още от тинейджър се запалих, но никога не бях декорирала торта с фондан.
   Взех решение, за Рожденният ден на дъщеря ми да направя сама тортите, но този път те трябваше да са детски и със захарни фигурки. Започнах да проучвам как се прави фонданено покритие на торта и как се моделира и след като събрах нужната информация реших да направя пробна торта. Около 20 дена преди самия Рожден ден, направих мини-тортичка, с диаметър: едва 17-18 сантиметра, и височина: 9-10 сантиметра. Тортата стана джобен формат.
   Блатът беше пандишпанов, кремът - ванилия, сметана, стафиди и ром, а украсата беше с цветни мотиви. Като грешка отчитам, че блатът се получи доста сух, понеже не го сиропирах. По принцип не обичам да сиропирам, предпочитам самият блат да е по-сочен, но в случая изпробвах нова рецепта за пандишпан, и той стана сух. Не го сиропирах, а трябваше.
   Самото украсяване на тортата започнах доста нерешително. Характерно за мен е винаги да се колебая, да се притеснявам и да се съмнавам във възможностите си. Доста колеблива съм, трудно правя избор и то след много задълбочен анализ и проучване. Какво да се прави - везничка съм,...а везните рядко са в равновесие.
   Сега ще оставя на вас да прецените от снимките, доколко съм се справила с украсата на тортата, и дали съм направила добре цветята от фондан.
   Тортата е доста семпла и изчистена откъм декорация, стремих се да не я претрупвам с елементи. Наблегнах на цветовия ефект, използвах свежи тонове. За допълнение вързах сатенена панделка около тортата.
   Със сигурност ще я помня за дълго - все пак това беше първата пробна торта преди Рожденният ден, който пък мина бластящо, но за него ще напиша няколко реда в отделна публикация.
   За съжаление, снимах тортата само докато беше цяла, и не се сетих да снимам разрез. Няма как да ви я покажа отвътре, но пък имам доста снимки на цялата торта. За да видите снимките в пълен размер, кликнете върху тях с мишката:











Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...